توصيه های لازم در مورد انتخاب عينک آفتابی

توصيه های لازم در مورد انتخاب عينک آفتابی

  1. افرادی که در حال اسکی کردن، حمام آفتاب گرفتن و کوهنوردی در ارتفاعات هستند باید حتماً از عينک آفتابی استفاده کنند. برای اینگونه محيطها عينکهایی لازمند که فقط ١٢- ٨ درصدنور را از خود عبور دهند .

  2. عينکهای رنگی متمایل به سبز و قهوه ای به علت مختل کردن طيف رنگ ، مضر هستند . البته برای افرادی که می خواهند به مدت طولانی رانندگی کنند ، توصيه می شود از عينکهای قهوه ای استفاده کنند ، چرا که این عينکها نور آبی آسمان را کاهش وحدت بينایی را افزایش میدهند، لذا برای مصارف روزمره توصيه به استفاده از این رنگ نمیشود.

  3.  اگر پشت فرمان می نشينيد توصيه میشود که از عينکهای آفتابی سبز رنگ استفاده نکنيد چرا که تشخيص نور قرمز و زرد را مختل میکند و از این نظر مناسب نيستند. به عنوان یک اصل بدانيد که بهترین رنگ برای عينکهای آفتابی در وهله اول خاکستری و پس از آن قهوه ای است

  4. شيشه های عينک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلی کربنات از همه مواد مقاوم تر است .

  5. قاب عينک باید بزرگ باشد تا محافظت کامل در این خصوص صورت گيرد.

  6.  یک عينک آفتابی استاندارد عينکی است که وقتی آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان می دهيم نباید صفحه موجدار تار و کج و معوج دیده شود

  7. اگر میخواهيد بدانيد که تيرگی عينک آفتابی شما مناسب است یا نه، در یک اتاق با نور معمولی با عينک آفتابی به آینه نگاه کنيد اگر عينک آفتابی شما مناسب باشد نباید چشمان خود را ببينيد.

  8.  کودکانی که برای ساعتهای طولانی در زیر نور آفتاب در حال بازی کردن هستند باید از عينکهای مخصوص خودشان استفاده کنند.

  9. اگر در محل کار خود با اشعههای زیاد در تماس هستيد، عينک آفتابی جوابگو نخواهد بود لذا توصيه می شود عينکهای متفاوت و مخصوص استفاده نمایيد (برای مثال در جوشکاری ویا کار با وسائلی که توليد اشعه ميکند عينک ویا محافظ های خاصی لازم است

  10.  افرادی که تحت عمل آب مروارید یا ليزیک یا لازک قرار گرفتهاند باید در مواجهه با آفتاب از عينکهای آفتابی مجاز استفاده کنند.

  11. بعضی داروهای پوستی یا چشمیحساسيت چشمها را به نور آفتاب بيشتر می کند در صورت استفاده از این داروها ( به عنوان مثال کسانی که از قطره های چشمییا قرص داکسی سيکلين استفاده می کنند ) باید حتماً از عينک آفتابی استفاده کنند.

  12.  عينکهای آفتابی با شيشههای رفلکس که دارای پوشش آینه ای هستند برای مصارف اسکی یا کوهنوردی مناسب میباشند.

  13. با توجه به هزینههای مختلف که روزمره متحمل می شوید خرید یک عينک آفتابی استاندارد نه تنها عملی درست و به جا بلکه ضروری می باشد . بهای استفاده از عينکهای تقلبی به خطر انداختن سلامتی چشم هایتان میباشد.

  14. برای تهيه عينک آفتابی بهتر است با یک چشم پزشک مشورت کنيد و یا از یک اپتومتریست کمک بگيرید و جهت خرید آن به عينک فروشيهای معتبر مراجعه نمایيد . با خرید یک عينک خوب به راحتی می توانيد تا چند سال از آن استفاده کنيد..

  15. اگر دچار اختلال در بينایی هستيد و از عينک طبی استفاده میکنيد چنانچه مایل بودید می توانيد از عينکهای آفتابی مخصوص که بر روی عينک طبی قرار میگيرند استفاده نمایيد و یا برای عينک طبی خود شيشه های فتوکروم و یا شيشه های رنگی سفارش دهيد.

نوشته شده در 1398-02-26 توسط عینک آفتابی 3 975

3 نظرات

  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-07 پاسخ

    مرسی به خاطر توضیحات دقیق
  • حسینی

    حسینی 1398-07-02 پاسخ

    سلام اگر به این ریز نکات توجه کنیم فروش خوب و برای مشتری خرید خوبی رقم خواهیم زد
  • Zahra Sharqi

    Zahra Sharqi 1398-06-29 پاسخ

    بسیار عالی

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو