اصلاح کننده های عیوب انکساری چشم

اصلاح کننده های عیوب انکساری چشم

عدسی های اصلاح کنننده عیوب انکساری چشم

عدسی اصلاح کننده یک عدسی است که معمولا در مقابل چشم برای بهبود بینایی استفاده می شود.شایعترین کاربرد این عدسی ها درمان خطاهای انکساری: نزدیک بینی، پرفرومترپوپی، آستیگماتیسم و پری بیوپسی(ضعیفی دید دور و دید نزدیک) باشد.عینک ها روی صورت یک فاصله کوتاه در مقابل چشم پوشیده شده اند.

لنزهای تماس مستقیم نیز  بر روی سطح چشم قرار می گیرند. لنزهای داخل چشمی جراحی اغلب پس از حذف کاتاراکت انجام می شود، اما می تواند برای اهداف صرفا انعطاف پذیر استفاده شود.

نسخه عدسی های  اصلاح کننده

عدسی اصلاح  کننده معمولا توسط چشم پزشک یا متخصص اپتومیست تجویز می شود. این نسخه شامل تمام مشخصات لازم برای ساخت عدسی یا لنز است. موارد معمولا شامل مشخصات قدرت هر عدسی (برای هر چشم) است. شدت ها به طور کلی در مراحل دیوپتر چهارم (0.25) تجویز می شوند، زیرا اکثر مردم به طور کلی نمیتوانند بین افزایش های کوچکتر (به عنوان مثال، گام هشتم دیوپتر / 0.125) تشخیص دهند. استفاده از عدسی و لنز های با تصحیح نامناسب ممکن است مفید باشد و یا حتی می تواند اختلالات بینایی را تشدید کند. متخصصان ایکار (اپتومتری و چشم پزشک) برای تعیین عدسی های اصلاح خاصی که دید روشن ترین، راحت ترین و کارآمد را فراهم می کنند، آموزش دیده اند تا از دید دو طرفه ویا  حداکثر دوبینی بودن جلوگیری کنند.

اصلاح با کمک عینک های آماده

عینک های مطالعه با یک دقت آماده به نام های بسیاری از جمله عینک های بدون مجوز، مطالعه آماده، تقلب ها ، مطالعه غیر مجاز و یا مطالعه عمومی هستند. آنها برای کاهش تمرکز کار نزدیک ، مانند خواندن ,طراحی شده اند. آنها معمولا در مکان های خرده فروشی مانند داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شود، اما در فروشگاه های کتاب و خرده فروشان لباس نیز موجود می باشد. آنها در نسخه های مطالعه رایج با نقاط قوت اعمال می شود که از 0.75 +  تا 3.50+ دیوپتر ها در دسترس هستند. در حالی که این "بزرگنمایی ها" در واقع تصویر شئ مورد نظر را بزرگتر می کنند، و عیوب انکساری چشم را اصلاح نمیکنند.

نکات قابل توجه  این عینک ها این است که به نیازهای فردی فرد بستگی ندارد. تفاوت در خطای انکساری بین چشم یا وجود آستیگماتیسم به حساب نمی آید. افرادی که نیازی به اصلاح در فاصله کم ندارند، ممکن است عینک های بی نظیر را برای دید بهتر در طول وظایف نزدیک به چشم خود استفاده کنند. اما اگر شخص نیاز زیادی به اصلاح فاصله در نزدیک داشته باشد احتمال بیشتری وجود دارد که بیش از عینک با عدسی اصلاح کننده موثر باشد. اگر چه چنین عینک ها به طور کلی در نظر گرفته می شود،  در حالی که یک نسخه از یک فرد، که توسط چشم پزشک یا متخصص اپتومتریست و توسط یک پزشک متخصص تشخیص داده می شود، معمولا بهبود تصحیح بصری و سردرد و ناراحتی بصری را کم می کند. انتقاد دیگر در مورد عینک های آماده این است که آنها ممکن است نشانه ها را از بین ببرند، و باعث می شود شخص از مزایای دیگر امتحانات منظم روزمره، مانند تشخیص زودهنگام بیماری مزمن، بی بهره گردد.

خود تجویزی

 اگرچه لنزها معمولا توسط متخصصین چشم پزشکی و چشم پزشک تجویز می شوند، شواهدی از کشورهای در حال توسعه وجود دارد که به مردم اجازه می دهد لنزهای خود را انتخاب کنند و در اکثر موارد نتایج خوبی داشته باشند و کمتر از یک دهم هزینه های لنزهای تجویزی

انواع عدسی

تک دید

لنز های تک دید تنها برای یک هدف مناسب است. اگر برای دید دور درست شود یعنی اینکه فرد برای دید نزدیک توانایی تطبیق دارد. اگر که در دید نزدیک هم مشکل تطابق داشته باشد. باید به صورت جداگانه برای فاصله نزدیک نیز کمک بگیرید. و یا از عدسی های چند کانونی استفاده نمیاد.

عینک مطالعه

عینک های مطالعه عدسی های تک دیدی هستند که برای کار نزدیک طراحی شده اند. که عینک های شماره دار آماده را نیز شامل می شود. عینک های مطالعه در دو مدل ساخته می شوند.

تمام فریم: که کل دید را محدود به دید مطالعه می کند.

نیم فریم یا نیم چشم: که در پایین بینی قرار میگیرد.

در هنگام استفاده از عینک های تمام فریم مطالعه برای دید دور باید عینک را از روی چشم برداشت در حالی که نیم فریم ها را می توان بدون برداشتن از بالای آن به هدف دور نگاه کند.

Bifocal

عدسی های Bifocal یک نو عدسی است با دو بخش که توسط یک خط جدا شده. به طور کلی قسمت بالای لنز برای دید دور و بخش پایینی برای دید نزدیک استفاده می شود. منطقه ای از عدسی که به دید نزدیک کمک میکند(add segment) یا بخش افزودنی نامیده میشود.

اشکال و اندازه و موقعیت های مختلفی برای بخش افزودنی وجود دارد که متناسب با عملکرد و خواسته بصری بیمار انتخاب شده اند. عدسی های دو دید به افرادی که مبتلا به عیوب انکساری در هر دو دید خود هستند. (هم دید دور هم دید نزدیک) بدون نیاز به حذف یکی از عینک ها در دید بهتر کمک میکند

نوشته شده در 1398-03-09 توسط عیوب انکساری چشم 1 1246

مقالات مرتبط

چگونه عینک طبی مناسب انتخاب کنیم ؟

عینک های طبی یکی از زیبا کننده های صورت است و میتواند زیبایی خاصی به صورت دهد ، البته بعضی ها هم هستند که به خاطر...

1 نظر

  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-02 پاسخ

    خیلی جالب بود

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو