لنز رنگی برای چشم مفید یا مضر !

لنز رنگی برای چشم مفید یا مضر !

لنز رنگی برای چشم مفید است با مضر ؟؟

لنز رنگی برای چشم چه کارایی دارد؟

لنز رنگی برای چشم که بیشتر در جهت زیبایی به کار برده می شود و از نوع لنز های تماسی هستند در جهات مختلفی باید مورد بررسی قرار بگیرند زیرا لنز های رنگی در کنار زیبایی که به چشم میبخشند آسیب هایی نیز در پی دارند. لنز هایی رنگی که بیشتر از 4 ساعت با چشم در تماس باشند در طول یک ماه اثرات خود را نشان خواهند داد. در جهت اول لنز های رنگی زیبایی می آورند اما بعد ها منجر به کاهش دید چشم می شوند که این ناشی از استفاده زیاد و نادرست از لنز های رنگی می باشد.

 

لنز های رنگی طبی

لنز های رنگی طبی که می توان گفت دو کارکرد را در پی دارند و برای اصلاح دید و همچنین برای زیبایی به کار برده میشوند که البته با نظر پزشک معالج میتوان لنز های رنگی طبی را در مناسبت هایی خاص برای چند ساعت استفاده کرد. اگر به نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم مبتلا باشید میتوانید از لنز طبی رنگی استفاده نمایید لنز طبی رنگی با تغییر رنگ چشم شمایل جدید به صورت شما خواهد بخشید که البته رنگ لنز روی دید شما تاثیری نخواهد داشت و فقط برای زیبایی می باشد.

 لنز های طبی رنگی مانند دیگر لنز های طبی ساده روی دید شما اثر گذاری خواهند داشت. لازم به ذکر می باشد که اگر شما به آستیگماتیسم مبتلا باشید پیدا کردن لنز طبی رنگی متناسب با بیماری آستیگماتیسم سخت و پیچیده می باشد و در موراد معدودی تجویز می شوند. قبل از اینکه تصمیم به خرید لنز طبی رنگی بگیرید حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید. هر چند که در حالت کلی لنز طبی رنگی گرانتر از لنز طبی معمولی می باشد اما برخی افراد برای اینکه هم زیبایی و هم سلامتی چشم را در کنار یکدیگر داشته باشند اقدام به خرید این نوع لنز رنگی برای چشم میکنند.

 

 

آیا لنز طبی رنگی می تواند مناسب باشد؟

در زمینه سلامتی لنز های طبی رنگی همواره به بیماران توصیه میشود که در این مورد دنبال موارد ارزان قیمت نباشند و از برند های معتبری استفاده کنند. گرانی برند های معتبر قطعا ضرری برای آنها نخواهد داشت و قطعا موجب جلوگیری از تشدید بیماری چشم خواهد شد. حتما در هنگام خرید لنز به اندازه و ضخامت آن توجه داشته باشید و البته قبلا باید با پزشک معالج خود هماهنگ شده باشید زیرا لایه های متفاوتی دارند  و متناسب برای چشم های متنوعی می باشند.

 

لنزهای رنگی خود را از آرایشگاه ها نخرید

آرایشگاه ها بخاطر فضا و مجموعه ای که دارند میخواهند که اجناس ارزان قیمت بخرند و همچنین معمولا از برند های معتبر خریداری نمیکنند. ضمنا با اندیشه های متفاوتی می باشند و هنگام مجالسی مانند عروسی به عروس پیشنهاد لنز رنگی برای چشم می دهند. البته که باید قبل از استفاده از هر لنزی مزایای آن را فهمید و اینکه برای چه شرکتی می باشد و ساختار کلی آن لنز چشم چی می باشد.

حتی گاها مشاهده شده است که آرایشگاه ها برند معتبری از لنز های رنگی را خریداری میکنند اما برای ساعتی اجاره میدهند و وقتی فردی این لنز را برگرداند فردی دیگر استفاده خواهد کرد. میکروارگانیسم ها و میکروب هایی در چشم وجود دارد که ممکن است سیستم ایمنی یک فرد با آن سازگار بوده و واکنشی نشان ندهد، اما این میکروب ها در صورت انتقال از طریق لنز به چشم فرد دیگر می تواند بیماری ایجاد کند که درمان آن ماه ها به طول می انجامد که موارد مشابه آن به کرات مشاهده شده است.

گاها مشاهده شده که در کنار خیابان ها لنز رنگی برای چشم به فروش میرسد. مردم نیز کاملا مشتاقانه از این لنز ها خریداری میکنند. موردی که باید همواره در خرید لنز توجه شود برند آن لنز می باشد. با اینکه دولت نظارتی برای اجناس قاچاق دارد اما همچنان اجناس بی ارزشی وارد بازار می شوند و برخی نیز بدون اطلاع از اینکه مضر یا مفید می باشد اقدام به فروش میکنند. به مردم توصیه می شود لنز مورد نیاز خود را فقط از موسسات دارای مسئول فنی اپتومتریست یا از مطب های چشم پزشکی تهیه کنند تا سلامت چشم حفظ شود.
چشم پزشکان همواره اولین راهی که برای درمان دید چشم میدهند عینک می باشد و لنز های طبی در مرحله دوم می باشند و یا برای کسانی که روحیه استفاده از عینک و یا در استفاده از عینک توانایی  ندارند لنز تجویز می شود.

 

نحوه انتخاب لنز رنگی برای چشم

 

لنز رنگی برای چشم

در جامعه امروزی مصرف لنز رنگی برای چشم محبوبیت فراوانی دارد و به جرئت میتوان گفت که اکثریت افراد در مجالس از لنز های رنگی استفاده میکنند. لنز های رنگی حقیقتا زیبایی خاصی را به صورت میبخشند البته معایبی نیز دارند. لنز های رنگی که توسط چشم پزشک ها تجویز شوند مطمئن تر می باشد همانگونه که گفتیم معایب فراوانی دارند و باید مشورت صورت بگیرد.

هرگز این لنزها را از فروشگاه های آرایشی و بهداشتی و حتی بدون داشتن نسخه ای مشخص از داروخانه ها تهیه نکنید. اگرچه لنزهای آرایشی گاهی مصرف می شوند، اما باز هم باید تابع قانون های بهداشتی مصرف لنز های طبی باشند. لنز رنگی برای چشم همچون اجناس دیگر امروزه با قیمت های متفاوتی و همچنین با انواع برند های موجود در زمینه لنز های رنگی عرضه می شوند. شما می‌بایست با شناخت انواع لنز رنگی برای چشم و رنگ‌های مختلف آن‌ها می‌توانید بهترین آن‌ها را بسته به نوع پوشش و ویژگی‌های ظاهری خود انتخاب کنید و خوش بدرخشید.

 

انواع لنز رنگی سفارشی

در برخی موارد دیده شده است که سفارشاتی برای ساخت لنزهای رنگی وجود دارد و همچنین این سفارشات را بسته به شرایط مشتری میگیرند. لنزهای سفارشی معمولا از ترکیب رنگ‌های مختلف با چگالی‌های مختلف ساخته می‌شوند. این لنزها معمولا نیمه شفاف هستند و ظاهری طبیعی دارند. علاوه برهمه اینها ممکن است چشم شما دارای مشکل جانبی کوچکی باشد که شما میتوانید با لنز های سفارشی با طرح متناسب با چشم شما این مشکل را پنهان کنید. امروزه بسیاری از بازیکنان و ورزشکاران از این نوع لنزهای رنگی برای تصحیح بینایی خود و زیبایی، استفاده می‌کنند.

 

انواع لنز رنگی برای چشم 

لنزهای رنگی طبی (تجویز پزشک): این نوع لنز رنگی برای چشم که با تجویز پزشک خریداری میشود برای افرادی می باشد که مشکلات بینایی دارند و همچنین ممکن است که در کنار رفع مشکل بینایی خود به فکر زیبایی چشم خود نیز باشند که در اینصورت از پزشک درخواست میشود تا لنز رنگی و طبی تجویز شود. این لنز ها در کنار اصلاح دید شما با رنگی جدید برای صورت شما چهره ای تازه و جذاب خواهند بخشید.

لنزهای بهبود رنگ چشم: همانطور که از نام این لنزها مشخص می باشد برای بهبود رنگ چشم ارائه می شوند. در واقع این لنز ها میتواند چشمانتان را زیباتر جلوه دهند و تغییر زیادی در رنگ چشمانتان نخواهند داشت. این لنزها معمولا برای افرادی کارایی بالاتری دارد که چشمان درخشان تری داشته باشند البته برای کسانی که چشمان کدرتری داشته باشند لنز رنگی برای چشم این افراد نیز میتواند جذاب باشد.

لنزهای رنگی خاص: این لنزها معمولا با هدف خاص ساخته می‌شوند تا به چهره‌ی شما نیز دیدی خاص ببخشند. برای مثال این گونه لنزها گزینه‌ی مناسبی برای مجالس عروسی و مهمانی های دورهمی می باشد و به نسبت رنگ پوشش شما میتوانید جذابیت خاصی به شما ببخشید .

لنزهای رنگی راحتی (handling tint): این نوع لنز رنگی برای چشم برای اینکه رنگ چشمان شما را تغییر یا بهبود ندهند استفاده میشوند و این لنز ها صرفا رنگ کمی در لایه خود دارد و سبب شفافیت چشم میشوند.

لنز رنگی پلانو: این نوع از لنز های رنگی مناسب برای افرادی هستند که دچار تاری دید نیستند و فقط میخواهند از زیبایی این لنز ها استفاده نمایند.

 

انواع لنز رنگی مناسب برای چشمان روشن

 

لنز رنگی برای چشم

اگر شما قصد اینکه بخواهید چهره ای تازه داشته باشید نمیخواهد  اقدام به جراحی پلاستیک و… بکنید. میتوانید با انتخاب برندی مناسب از لنز های رنگی، رنگ چشمان خود را شفاف تر و زیباتر از قبل نشان دهید. اگر نمیدانید که چه رنگ هایی انتخاب کنید برای مرحله اول برای شما رنگ سبز را  پیشنهاد میکنیم و همچنین باید در نظر داشته باشید اکثریت نیز از رنگ سبز استفاده میکنند به علت زیبایی خاصی که به چشمان می بخشد می‌توانید از توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید . قهوه ای روشن نیز محبوبیت زیادی دارد به جهت اینکه جذابیت خاصی در چشم بوجود می آورد.

 

انواع لنز رنگی مناسب برای چشمان تیره

لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افرادی چشم مشکی است. اگر شما چشمان تیره ای دارید بهتر است برای داشتن تغییر نامحسوس در ناحیه چشمان خود از لنز های با رنگ فندقی یا قهوه ای عسلی استفاده کنید. اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید میتوانید از رنگ هایی همچون آبی و بنفش و یا زرد استفاده کنید تا تیرگی چشمان خود را برای همیشه فراموش کنید.

 

نکاتی در مورد انتخاب رنگ لنز رنگی برای چشم 

 

لنز رنگی برای چشم

  •      اگر تصمیم دارید که از لنز های رنگی به صورت روزانه استفاده نمایید بهتر است که از لنز روزانه که در رنگ های طبیعی می باشد استفاده کنید. انتخاب رنگ لنز طبی شما بهتر است که با توجه به میزان زمان استفاده‌ی شما از این لنز انتخاب شود. و یا اگر برای مراسم خاصی خواهید رفت میتوانید از رنگ های مشخص و شیک تر مانند سبز یا آبی استفاده کنید تا زیبایی خاصی به چهره خود ببخشید. انتخاب رنگ بسته به سلیقه هر فردی می باشد ولی برای همه افراد موردی که یکسان می باشد نوع برند لنز خریده شده می باشد که باید لنز مناسبی باشد. البته اگر زیاد در مسئله انتخاب رنگ لنز خود درگیر باشید میتوانید با متخصصین زیبایی مشورت داشته باشید تا آنها متناسب با چهره شما راهنمایی کنند.

 

  •      چنانجه این لنزی های رنگی از برند های معروف و موفق لنز باشد میتواند بسیار طبیعی جلوه دهد و زیاد در چشم نباشد درحالیکه چهره ای تازه خواهید داشت . این لنز ها رنگ بخشی از چشم به نام عنبیه را تغییر می دهند. این لنزها و خطوط و لایه های آنها به طوری طراحی میشوند تا شباهت کاملی به عنبیه داشته باشند و فقط در رنگ تفاوت داشته باشد. معمولا برندهای معروف لنز رنگی برای چشم با قیمت گران تری دارند اما طراحی این برند ها به طوری می باشد که حداقل میتوان گفت آسیب کمتری به چشم وارد میکنند اما در برند های نامعتبر میتوان گفت که اهمیت کمتری به طراحی وجود دارد و به نسبت در میان این شرکتها فروش در اولویت قرار دارد تا با ارزانی بهترین فروش را داشته باشند.

 

مراقبت از لنز طبی رنگی

بعد از خرید با دقت و با کیفیت از برند های مناسب، مراقبت از لنز ها مهم ترین مورد دیگری می باشد چون این لنز در تماس با چشم شما می باشد و چشم نیز از اندام های اصلی و کارامد بدن محسوب میشود باید استفاده درستی از لنز و نگهداری آن داشته باشید زیرا هر خطایی که در نگهداری داشته باشید ممکن است منجر به کاهش دید شما شود. برای تمیز کردن لنز به دستورات کارخانه سازنده دقت کنید.

  •      لنز طبی رنگی را برای مدت زمانی بیشتر از آنچه پزشک معالج توصیه کرده است در چشم قرار ندهید.
  •         حتما از دستور پزشک برای قرار دادن لنز در چشم خود بهره ببرید.
  •         قبل از خواب لنز ها را از چشم خود خارج کنید.
  •      پیش از تماس دستتان با لنز با دقت دستهای خود را شسته و با پارچه هایی که پرز ندارند خشک نمایید.
  •         از شوینده های مخصوص استفاده کنید.
  •         از محلول لنز باقی مانده در جا لنزی دوبار استفاده نکنید.
  •         هنگام شنا در استخر و یا حضور در اب داغ وان از لنز طبی رنگی استفاده نکنید.
  •      برای ضد عفونی کردن لنز طبی رنگی از صابون استفاده نکنید و تنها از محلول‌هایی که برای لنز تماسی تولید می‌شوند استفاده کنید.
  •      جا لنزی را با مایع و شوینده های مخصوص خود ضد عفونی کنید تا هیچ موردی وجود نداشته باشد.
  •      جا لنزی را هر سه ماه یکبار عوض کنید برای جلوگیری از آلودگی های لنز طبی رنگی جا لنزی که شکسته میشود را دور بیاندازید.
  •      با مالش مختصری میتوانید ضدعفونی داشته باشید به اینصورت که نوک انگشتان خود را بر روی لنز قرار دهید و مالش مختصری در مایع شوینده داشته باشید
  •         تا جایی که میتوانید قوطی مایع لنز را استریل نگهداری کنید
  •         مراقب باشید نوک قوطی مایع لنز با چیزی برخوردنداشته باشد.
  •         هرگز از مایع لنزهای قدیمی استفاده نکنید.

 

نوشته شده در 1398-07-21 توسط لنز تماسی چشم 0 1762

مقالات مرتبط

لنز طبی یا عینک طبی کدام بهتر است!

دلایلی که فرد لنز را به عینک ترجیح می دهد، عبارتنداز

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو