دلایل استفاده از عینک UV400

دلایل استفاده از عینک UV400

برای محافظت از چشمان خود در برابر تابش خورشیدی مضر، عینک آفتابی بهتر است 100 درصد اشعه های UV را مسدود کند و همچنین اکثر اشعه های HEV را جذب کند. فریم هایی با حالت پیچ و تاب و نزدیک به صورت بهترین محافظت را فراهم می کند زیرا نور خورشیدی به سمت چشمان شما می رسد را  فراتر از لنزهای عینک آفتابی منحرف می کند.

خطرات ناشی از اشعه ماوراءبنفش (UV)

قرار گرفتن در معرض اشعه UV موجب بروز آسیب های جدی چشم از جمله آب مروارید، برف کوری و غیره میشود که باعث از دست دادن موقتی دید می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که تابش اشعه خورشید (HEV) یا “نور آبی” ممکن است خطر دراز مدت دژنراسیون ماکولا را افزایش دهد.

/https://www.allaboutvision.com

http://shop.neginoptic.com

بسیاری از مردم به اشعه ماوراء بنفش به عنوان نور UV اشاره می کنند در حالی که اصطلاح از نظر فنی نادرست است، زیرا شما نمی توانید اشعه های UV را ببینید. اشعه های UV با نور زیاد نامرئی عبارتند از:

اشعه UVC

;این اشعه ها پرتوهای UV با بیشترین انرژی هستند و به طور بالقوه میتواند برای چشم و پوست شما مضر باشد. خوشبختانه، لایه اوزون، عملا تمام اشعه UVC را مسدود می کند.

اشعه UVB

 این اشعه ها طول موجهای طولانی (100-280 نانومتر) و انرژی کمتری از اشعه UVC دارند. بخشی از این اشعه ها توسط لایه اوزون فیلتر می شوند، اما برخی هنوز هم به سطح زمین می رسند.

اشعه UVA  

این اشعه ها به اشعه های نور مرئی نزدیکتر هستند و انرژی کمتری نسبت به اشعه UVB و UVC دارند. اما اشعه UVA میتواند از طریق قرنیه عبور کند و به لنز و شبکیه داخل چشم برسد.

نوشته شده در 1398-02-26 توسط عینک آفتابی 4 2016

4 نظرات

  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-09-14 پاسخ

    Uv عینک تا کی ماندگاری داره؟
  • samira

    samira 1398-07-06 پاسخ

    اموزنده بود ....سپاس
  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-02 پاسخ

    بسیار جالب
  • حسینی

    حسینی 1398-07-02 پاسخ

    سلام برند والرین نسبت به بهای پرداختیش واقعا عالیه

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو