معرفی کامل برند بربری BURBERRY

معرفی کامل برند بربری BURBERRY

طرح چهارخانه‌ی برند بربری را حتماً بسیار دیده‌اید. این طرح از ابداعات توماس بری است که در سال 1835 در نزدیکی شهر لندن متولد شد. 

بِربِری (به انگلیسی: Burberry) یا گروه بربری، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است، که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی،عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.

شرکت بربری در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری و در شهر باسینگستوک تأسیس شد. توماس بربری در سال ۱۸۸۸ پارچه گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد.این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است.

در سال ۲۰۱۳ برند بربری، از سوی اینتربرند، در رتبه ۷۷ از باارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان، شناخته شد. بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می‌شود.

توماس بری از ابتدا به پارچه و کار با آن علاقه‌ی بسیاری داشت و همواره در پی این بود که نیازی از مردم را برطرف کند و محصول جدیدی را به بازار عرضه کند. برای مثال یکی از محصولات او که طرفداران زیادی پیدا کرد،‌ بارانی‌هایی بود که از پارچه‌ی گاردین ساخته شده بود و این پارچه نیز ساخت توماس بری بود و بعدها برای مصارف بسیاری به کار گرفته شد. محبوبیت برند بربری در انگلستان آنقدر زیاد شد که فرماندهان و ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس‌های ضدآب معروف بربری را به تن کردند.

ملکه اليزابت اولين جايزه ويژه سلطنتی را در سال 1955 به بربری داد و وی دومین جایزه خود را در سال 1989 از شاهزاده ولز دریافت کرد. برند بربری در رتبه ۷۷ از با ارزش‌ترین نام‌های تجاری جهان در سال ۲۰۱۳ شناخته شد. این شرکت بریتانیایی اکنون در زمینه‌ی طراحی و تولید پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی،‌ عینک‌ آفتابی، عطر و… فعالیت می‌کند و در حال حاضر مالک بیش از 497 بوتیک و شعبه در 50 کشور جهان می‌باشد.

بربری "Burberry" شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است، که در سال ۱۸۵۶ توسط توماس بربری در شهر باسینگستوک تاسیس شد.

این شرکت کار خود را با تولید پوشاک با کیفیتی که به عنوان جزء جدایی ناپذیر ارتش انگلستان خود را نشان داد، شروع به کار کرد.

در طول جنگ جهانی اول بربری کت‌های معروف “Trench Coat” را ويژه افسران برای اولین بار طراحی کرد.
توماس بربِری این برند را زمانی که فقط ۲۱ سال سن داشت بنا نهاد. این برند اغلب شهرت خود را در نیمهٔ دوم قرن نوزدهم بدست آورد و در طول قرن بیستم به شهرت اش افزود.

کت‌ معروف  Trench Coat در جنگ جهانی اول توسعه یافت و مدل Burberry Check در دههٔ ۱۹۲۰ ارائه گردید.

امروزه این برند تبديل به خانهٔ لوازم لوکس بین‌المللی گردیده است و در تمامی بازارهای جهانی حضور دارد. مدیر امور اجرایی این برند، کریستوفر بیلی (Christopher Bailey) می‌باشد و او این مقام را از سال ۲۰۰۹ دارا است.

همچنین  برند بربری پوشاک زنانه و مردانه، اکسسوری‌، کیف و کفش، پوشاک کودکان، لوازم خانگی، عطر و لوازم زیبایی تولید می‌کند.
این برند شهرت خود را بر پایهٔ تصویر “هویت بریتانیایی” بر پا کرد و دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان واقع می‌باشد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه‌ای از ۴۹۷ بوتیک و شعبه فروش، در ۵۰ کشور جهان است. در سال ۲۰۱۳ برند بربری از سوی اینتربرند در رتبه ۷۷ از با ارزش ‌ترین نام ‌های تجاری جهان شناخته شد و بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می‌شود.

طراحی‌های چهارخانه معروف این برند و شوالیه سوار بر اسب لوگوی آن همواره مورد توجه شیک ‌پوش‌ها واقع شده است. در سال ۱۹۱۱ Burberry لباس‌های اموندسن، نخستین شخصی را که به قطب جنوب رسید، طراحی کرد.

 

“توماس بربری” در سال ۱۸۸۸ پارچه گاباردین (Gabardine) را اختراع کرد؛ پارچه ضد آب و مقاوم که انقلابی را در لباس های بارانی ایجاد کرد و منحصرا برای این برند ساخته شده است.

طرح چارخونه Burberry که اکنون به عنوان یک علامت تجاری ثبت شده است، در ابتدا به عنوان آستر، برای کت های بارانی معرفی شد، ولی به مرور زمان این طرح، روی روسری ها، لباس ها وهمه اکسسوری ها دیده شد.

جهت شناخت برند های معتبر تولید کننده عینک آفتابی به سایت عینک نگین مراجعه کنید

بارانی “Burberry” در طول جنگ جهانی اول اختراع شده است. طراحی عملکرد آن به گونه ای است که این کت ها، شامل سردوش هایی بودند که برای آویزان کردن تجهیزات نظامی مانند دستکش ها، سوت ها، حلقه های D برای حمل نارنجک و غیره استفاده می شد و برای حفاظت در مقابل باد و باران گزینهٔ مناسبی بود.

کت های بارانی بربری یا همان ترنچ کت ها، بیش از ۱۰۰ سال فقط در رنگ های خاکی و سیاه دیده می شدند، اما امروزه ترنچ کت ها برای مردان و زنان در سراسر جهان در رنگ های جدیدی مانند قرمز، سفید، عسلی و بژ وجود دارند.

این شرکت در سال ۱۹۰۱ یک مسابقه عمومی را برای طراحی لوگو جدید برند خود، برگزار کرد. برنده انتخابی از زره قرن ۱۳ و ۱۴ میلادی در نمایش مجموعه والس در لندن الهام گرفته است و اینگونه، اندیشه شوالیه اسب سوار متولد شد.

اولین فروشگاه در سال ۱۸۹۱ در Haymarket در لندن افتتاح شد. این شرکت در حال حاضر علاوه بر طراحی و تولید کالا، مالک شبکه ‌ای بیش از ۵۰۰ بوتیک و شعبه فروش، در بیش از ۵۰ کشور جهان است.

در سال ۲۰۰۱، کریستوفر بیلی به عنوان مدیر هنری به برند تجاری بریتانیایی پیوست. طراح مد ۴۶ ساله، فارغ التحصیل کالج سلطنتی لندن “Royal College of Art”، به “Burberry” آمد و به مدت ۱۷ سال به عنوان مدیر اجرایی این برند، حضور داشت. در طول این مدت، Buberry از یک شرکت پوشاک کوچک به یکی از بزرگ ترین و مشهورترین مارک های لوکس دنیا تبدیل شده است.

در سال ۲۰۱۵ برند بربری، از سوی اینتربرند (که یکی از با ارزش ‌ترین برندهای تجاری جهان است) رتبه ۷۳ را به خود اختصاص داد. بخشی از سهام شرکت بربری در بازار بورس لندن مبادله می ‌شود.

و اکنون این برند به سرپرستی “ریکاردو تیشی”، طراح مد ایتالیایی، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد که او اولین کلکسیون خود را برای این برند در سپتامبر ۲۰۱۸ درهفته مد لندن به نمایش گذاشته است و بعد از سال ها لوگو و مونوگرام جدید توسط ” پیتر ساویل” طراحی و ارائه شده است.

جهت شناخت برند های معتبر تولید کننده عینک آفتابی به سایت عینک نگین مراجعه کنید
نوشته شده در 1398-04-19 توسط برند های معروف عینک 1 2609

1 نظر

  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-03 پاسخ

    عالی

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو