انتخاب عینک آفتابی مناسب

انتخاب عینک آفتابی مناسب

راهنمای خرید عینک آفتابی مناسب

سلامت چشمان شما ارتباط مستقيم با عينك آفتابي كه مي‌زنيد دارد اما مي‌دانيد شيشه‌هاي عينكي كه مي‌زنيد چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟ بهتر است قاب آن چه اندازه و چه رنگي باشد؟

مهم‌ترين مسئله در مورد عينك‌هاي آفتابي اين است كه آنها را به عنوان وسيله‌اي براي محافظت از سلامت‌تان در نظر بگيريد نه يك وسيله تزئيني.

شما بايد در مورد عينك‌هاي آفتابي و كاري كه مي‌كنند و نكاتي كه هنگام خريد آنها بايد در نظر بگيريد، اطلاعات كامل داشته باشيد. اشعه‌هاي ماوراي بنفش خورشيد هم مي‌‌توانند به پوست آسيب برسانند و هم به چشم، به خصوص به لنز و قرنيه چشم، هرقدر بيشتر چشمان شما بدون محافظ در مقابل اشعه آفتاب قرار بگيرد احتمال اينكه به بيماري آب‌مرواريد مبتلا شويد بيشتر مي‌شود

در ضمن اشعه‌هاي خورشيد باعث بيماري تخريب بافت ماكولاي چشم مي‌شوند كه مي‌تواند بر ميزان وضوح و شفافيت بينايي تاثير بگذارد و حتي باعث كوري شود.

عينك‌هاي آفتابي، محافظان قوي

فوتوكراتيت (photokeratitis) سوختگي و آسيب قرنيه است كه نام ديگرش ماكوري برفي است. اين حالت بيشتر در اسكي‌بازان ديده مي‌شود و بيماري‌اي است كه با درد بسيار همراه است.

عينك‌هاي آفتابي نقش مهمي در محافظت از بافت‌هاي اطراف چشم دارند.

عينك‌هاي آفتابي البته آنهايي كه كاملا استاندارد هستند و به صورت مناسب استفاده شوند، مي‌توانند باعث كاهش احتمال ابتلا به سرطان‌هاي سلول‌هاي پايه‌اي و شاخدار پوست در پوست اطراف چشم و بيني شوند. تازه اين نكته را هم در نظر بگيريد كه عينك‌هاي آفتابي مي‌توانند روند پيري زودرس پوست اطراف چشم را متوقف كنند و از بروز چين و چروك در اطراف چشم جلوگيري كنند.» هميشه متخصصان پوست به شما يادآوري مي‌كنند كه كرم‌هاي ضدآفتاب را نه فقط در روزهاي آفتابي كه در تمام روزهاي سال به كار بگيريد، حالا توصيه متخصصان چشم به شما اين است كه استفاده از عينك‌ آفتابي را هم عادتي هر روزه بكنيد.

عينك چه اندازه‌‌اي بخريم؟

بهتر است عينكي با شيشه‌هاي بزرگ بخريد اين‌گونه محافظت چشمي بيشتر و محافظت پوستي بيشتري را فراهم مي‌كند.عينكي كه شيشه‌هايش تا روي استخوان‌هاي گونه شما را مي‌پوشاند مي‌تواند يك انتخاب خوب باشد. در مورد اندازه قاب عينك هم يادتان باشد كه بايد عينكي بخريد كه راحت روي بيني شما بنشيند و روي گوش‌ها هم شما را اذيت نكند و نه شل باشد و نه به گوش‌هايتان فشار بياورد.عينك شما بايد آنقدر به چشم‌تان نزديك باشد كه نتوان به راحتي يك انگشت را بين عينك و پوست صورت قرار داد، در ضمن نبايد هم آنقدر به چشم شما نزديك باشد كه مژه‌هايتان را اذيت و آنها را فشرده كند.

مشخصات عینک آفتابی خوب 

۱)برازندگی

از مشخصات عینک دودی خوب برازندگی عینک روی چهره شماست. متناسب بودن عینک با چهره علاوه بر اینکه در ترکیب کلی چهره تاثیر مثبت به‌سزایی می‌گذارد، بلکه در مسدود کردن اشعه مضر ماوراء بنفش (UV) نیز موثر است. عینک آفتابی استاندارد باید به راحتی روی سر قرار گیرد، بدون اینکه تنگ یا گشاد باشد.

۲)طرحِ فریم عینک

از دیگر مشخصات عینک آفتابی خوب این است که به زیبایی روی صورت فرد بنشیند. عینک‌های آفتابی متنوعی با فریم‌های زیبا در سبک‎های مختلف در بازار موجود هستند. در اکثر موارد فریم انتخابی افراد بر پایه زیبایی است. اما توصیه ما این است که عینک دودی را صرفا بر پایه علاقه انتخاب نکنید، بلکه هنگام خرید عینک آفتابی حتما به ویژگی‌های چهره خودتان توجه داشته باشید و مطمئن شوید که متناسب فرم صورت شما باشد.هر چه عینک دودی بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتر را روی صورت پوشش می‌دهد. بنابراین آسیب خورشید به چشم کم‎تر خواهد بود.

۳)دارای UV بودن

از بندهای اصلی‌ مشخصات عینک آفتابی خوب ، محافظت چشم‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش است. عینک‎های موجود در بازار بر اساس میزان حفاظت در برابر UV درجه ‎بندی و قیمت ‎گذاری می‎شوند. بنابراین اولین کار هنگام خرید عینک آفتابی، اطمینان از حفاظت ۱۰۰ درصدی عینک در برابر اشعه UV است. همچنین، با انتخاب عینک‌های آفتابی از نوع لنزهای پلاریزه و ضد انعکاسی می‎توان تشعشع نور را کاهش داد تا از چشم‎ها مراقبت بیشتری کرد.

۴)جنس فریم و عدسی

اکثر عینک‌های آفتابی به خصوص لنزها، از پلاستیک ساخته شده‌اند. اما نوع پلاستیک‌های استفاده شده می‎تواند تفاوت‌های زیادی داشته باشند. در پلاستیک‎های با جنس خوب احتمال شکسته شدن عینک و آسیب دیدن به چشم‎ها کمتر است. عینک‌های آفتابی که چارچوب و لنز آن  از جنس پلی‌کربنات است، علاوه بر با دوام بودن، سبک وزن هم هستند. بنابراین ماندگاری و طول عمر بیشتری دارند.

۵) رنگ عدسی عینک آفتابی

 عدسی عینک در رنگ‌های مختلفی موجود هستند که هر کدام از این رنگ‌ها، نورهای متفاوتی را فیلتر می‌کنند.لنزهای خاکستری، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. پس عینک‌های دودی با لنز خاکستری می‎تواند برای رانندگی مناسب باشد.لنزهای با رنگ قهوه‌ای و کهربایی علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کنند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهند.لنزهای گرادیان (عدسی تدریجی) که رنگ آن از بالای لنز تا پایین لنز به صورت پررنگ تا کم‌رنگ تغییر می‎کند، همانند شیشه جلو اتومبیل کار می‎کند. به این صورت که نور آفتاب را در قسمت بالا بلوکه می‌کند بدون این که دید فرد را تاریک سازد.

بااینکه قیمت جزو مشخصات عینک آفتابی خوب نیست، اما از مبلغی که پرداخت می‌کنید می‌توانید تشخیص دهید که آیا عینک دودی موردنظر شما اصل یا تقلبی است. البته، همچنان تاکید داریم که گران بودن عینک آفتابی، دلیل بر خوب و استاندارد بودن آن نیست.

فروشگاه زنجیره ای عینک نگین با تنوع در عینکهای آفتابی موجود در مجموعه ی خود همواره براساس  سلیقه و نیاز مشتریان پاسخگوی آنها می باشد.و برای نمونه چندتا از محصولات پیوست می باشد.

نوشته شده در 1399-08-14 توسط عینک آفتابی 0 794

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو