ویژگی های عينک افتابی استاندارد چيست؟

ویژگی های عينک افتابی استاندارد چيست؟

 عینک آفتابی استاندارد باید "UV400" داشته باشد  و در افرادی که چشم های ضعیفی ندارند باید نوری بین 10 تا 30 درصد از چشم آنها عبور کند.

بیشترین تابش اشعه یووی خورشد بین ساعات 10 صیح تا 14 بهظهر  است ، بنابراین باید برای جلوگيری از ورود این اشعه به چشم از عينک آفتابی استفاده کرد . هر چه عينک آفتابی تيره تر باشد نور کمتری از چشم عبور خواهد کرد .وی ادامه داد: توصيه میشود عينکهای افتابی از مراکز معتبر تهيه شود چرا که خرید عينک آفتابی از دستفروشان تنها موجب آسيب رسيدن به چشمها میشود .  

 عينک های آفتابی غير استاندارد باعث سوزش چشم میشود . در خصوص نحوه تشخيص عينک آفتابی غيراستاندارد میتوان  گفت : اگر انگشت خود را به روی شيشه عينک آفتابی بکشيم و در این حال شيشه به داخل فرو رود، متوجه خواهيم شد که عينک آفتابی غيراستاندارد است. از علائم عينکهای آفتابی غيراستاندارد میتوان به سوزش ، خارش ، سردرد ، خشکی چشم و پستی و بلندی دید اشاره کرد.

انواع عينک های آفتابی و نحوه شناخت عينک استاندارداشعه خورشيد و آسيب چشم اشعه ماوراء بنفش یا همان (UV )دارای سه نوع طول موج UVA ، UVBو UVC است که اشعه (UVC )در لایه ازن جذب شده و به زمين نمیرسد و آن قسمتی که برای چشم مضر است UVB است که موجب سوختگی پوست و اثرات مضر روی چشم است . مثلا وقتی UVB به روی برف تابيده میشود، میتواند موجب کوری برگشت پذیر شود و برای ١٢ تا ۴٨ ساعت بينایی خود را از دست دهد . دانشمندان بر این اعتقادند که تماس زیاد با اشعه UVB میتواند در مدت زیاد بيماریهای برگشتناپذیر، مانند: آب مروارید، تغيير در مرکز دید و ناخنک چشم را فراهم آورد . اشعه «UVA «بيشتر توسط عدسی چشم جذب میشود و مدرکی برای ضرر چشم وجود ندارد. اشعهای که باید چشم را از آن مصون نگه داشت UVB است . عينکها باید حداقل ٩٨ درصد از UVA و UVB را جذب کنند چون عينکی که استاندارد نيست، بسيار مضرتر از نزدنش است، چراکه عينک آفتابی باعث میشود مردمک چشم باز شود و حال اگر UV را جذب نکند، تمام اشعه های مضر به داخل چشم نفوذ میکنند.

استفاده از عينکهای آفتابی به عنوان یک ضرورت و حفظ سلامت چشمها مطرح شده است . محافظت چشم در مقابل نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش موجود در آن بسيار مهم است. استفاده از عينک آفتابی مناسب در شرایطی که نور آفتاب شدید است، باعث بهتر شدن دید و پيشگيری از صدمه به عدسی و شبکيه چشم میشود.

استفاده از عينکهای تقلبی نه تنها این خاصيت را ندارند بلکه سبب بسياری از عوارض چشمی میشوند که از آن جمله می توان، کاهش بينایی، آب مروارید و بيماری شبکيه را نام برد . در نور شدید، چشم احساس خستگی و کاهش دید رنگی میکند. در صورتی که چشم ها بدون محافظ هر روز برای ساعات طولانی در نور آفتاب به سر برد احتمال ابتلا به آب مروارید بسيار افزایش مییابد.

نوشته شده در 1398-02-26 توسط عینک آفتابی 4 1956

مقالات مرتبط

زمان لازم برای تعویض عینک آفتابی

زمان تعویض عینک(آفتابی و طبی) هر از چندگاهی آن هم به دلایل مختلفی لازم و ضروری است چرا که چشم یکی از حساس ترین و...

4 نظرات

  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-09 پاسخ

    لطفا سمت غرب تهران شعبه معرفی کنید؟
  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-08 پاسخ

    راهنمایی خوبی بود برای انتخاب عینک آفتابی
  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-02 پاسخ

    چقدر دقیق توضیح دادین،خیلی ممنون
  • شبنم شرقی

    شبنم شرقی 1398-07-01 پاسخ

    بسیار جالب

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو