زمان لازم برای تعویض عینک آفتابی

زمان لازم برای تعویض عینک آفتابی

نتایج یک پژوهش که توسط محققان استرالیایی انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که در آنجا تابش خورشید بسیار شدید است، می‌بایست هر دو سال یک بار عینک آفتابی خود را عوض کنند.به نقل از گیزمودو، استانداردهای ملی منطقه ای سطوح حفاظتی یو وی (uv protection )هر عینک آفتابی با میزان و شدت تابش هر منطقه در ارتباط بوده و این میزان در مناطق مختلف متفاوت است.با استفاده از عینک دودی فکر می کنید از بینایی تان در برابر اشعه های مضر نور آفتاب محافظت می کنید در صورتی که سخت در اشتباهید ،عینک هایی که بیشتر از دوسال در حال استفاده هستند به مرور زمان فرسوده می شوند و نمی توانند کارایی سابق را داشته باشند و در برابر اشعه های مضر آفتاب ناتوان هستند.

استفاده از یک عینک آفتابی به مدت بیش از دو سال، ممکن است به کوری چشم منجر شود.شیشه های عینک آفتابی، به مرور زمان، زیر تابش اشعۀ خورشید فرسوده می شوند و این مسالۀ سبب می شود شیشه های عینک قادر به جلوگیری از نفوذ اشعۀ ماورای بنفش نباشد و این اشعه، به چشم نفوذ کند.

راه های طولانی کردن عمر عینک آفتابی

  • عینک خود را دور از گرما و سرمای شدید نگه دارید.

رها کردن عینک در داخل ماشین یکی از بدترین موارد است. دمای داخل ماشین در یک روز آفتابی (بالاتر از ۶۰ درجه) می تواند تا حد نقطه ذوب مواد تشکیل دهنده عینک افزایش پیدا کند. سرما و گرما می تواند آسیب های شدیدی به لنزها و فریم عینک بزند و همچنین موجب از بین رفتن لایه محافظ روی شیشه و فریم عینک شود.

  • مراقب فریم عینک خود باشید.

از کشیدن و خم کردن دسته های عینک خودداری کنید. موقع زدن و درآوردن عینک از چشم حتما هر دو دسته را با دست بگیرید و از فشار آوردن به یک دسته خودداری کنید.

  • عینک را بالای سر خود نگذارید.

ممکن است زدن عینک روی سر کار جذابی باشد ولی این کار باعث گشاد شدن و از بین رفتن حالت اصلی فریم شما می شود. همچنین قرار دادن آن پشت سر باعث خط افتادن روی شیشه ها می شود.بعلاوه، روغن طبیعی موهای سر می‌تواند به عدسی عینک آسیب وارد کند.

  • عینک خود را تمیز کنید.

از محلول‌های پاک‌کننده شیشه عینک که حاوی الکل یا مواد آمونیاکی هستند به شدت پرهیز کنید. این مواد شیمیایی تاثیر ناخوشایندی روی سطح عدسی عینک می‌گذارند و به آن صدمه وارد می‌کنند.هرگز از پارچه معمولی، دستمال کاغذی یا دستمال‌های کاهی برای تمیز کردن عدسی عینک استفاده نکنید.

  • از قاب عینک محکم استفاده کنید.

پرتاب کردن عینک روی میز آشپزخانه، صندلی ماشین و … باعث خط افتادن، خم شدن، شکستن و … عینک شما می شود. بهترین روش برای محافظت، قراردادن عینک داخل محفظه هایی که پوشش داخلی آنها نرم و پوشش بیرونی سخت دارند است.

  • در ساحل دریا از آب معدنی برای آب‌کشیدن عینک استفاده کنید.

وقتی در ساحل حضور دارید و روی عینک طبی یا عینک آفتابی شن یا آب دریا می‌ریزد، عینک خود را حتما با آب تمیز یا بطری آب معدنی آب بکشید و سپس با دستمال عینک آن را خشک کنید. کریستال‌های ریز نمک و شن ممکن است روی سطح عدسی عینک خراش‌های ریز ایجاد کنند.

  • عینک را از سمت عدسی روی زمین قرار ندهید.

وقتی عینک را طوری روی سطح می‌گذارید که عدسی‌ها با میز، زمین، فرش یا … تماس برقرار می‌کنند، در واقع خش ‌های ریزی هم روی عدسی ایجاد می‌شود. عینک را همیشه درون جعبه آن قرار دهید. اما اگر قاب و جعبه عینک در دسترس نیست، ترجیحا عینک را به سمت دسته روی میز بگذارید.

عینک نگین مجموعه ای کامل از عینکهای آفتابی،طبی،لنز،عدسی و ... با معتبرترین برندها و تنوع در محصولات می تواند شما را در انتخاب عینک مورد نیاز و دلخواه یاری کند همچنین کارشناسان این مجموعه در 17 شعبه می توانند به راحتی شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

لینک زیر شما را مستقیم وارد قسمت عینکهای آفتابی سایت می کند:

https://neginoptic.com/4-%D8%B9%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C

نوشته شده در 1399-08-28 توسط عینک آفتابی 0 4532

مقالات مرتبط

ویژگی های عينک افتابی استاندارد چيست؟

عینک آفتابی استاندارد باید "UV400" داشته باشد و در افرادی که چشم های ضعیفی ندارند باید نوری بین 10 تا 30 درصد از چشم...

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو