معرفی کامل برند فندی FENDI

معرفی کامل برند فندی FENDI

فندی

 

فندی ، شرکت ایتالیایی فعال در زمینه طراحی و تولید لباس و کالاهای لوکس است. این شرکت در سال ۱۹۲۵ توسط ادواردو و ادله فندی تأسیس شد. 

تاریخچه برند فندی

فندی نام یک برند لوکس تمام عیار ایتالیایی می باشد که این خانه مد ایتالیایی نام اش را از موسسان اش به ارث می برد. این شرکت در ابتدا با محصولات کیف های دستی اش به شهرت رسید و به دور از تعریف، کیف های تولیدی این برند دارای کیفیت بسیار خوبی بودند.

ادواردو فندی و ادله فندی این خانه مد را در شهر رم ایتالیا تاسیس کردند. محصولات این برند از قیمت بالایی برخوردار می باشند و بیشتر مورد پسند افراد لاکچری و ثروتمند جامعه می باشد. این برند در ابتدا کار اش را با تولید کیف های دستی شروع کرد و امروزه تولید کیف و کفش، عطر و لوازم چرمی را در خط تولید دارد.

نام برند : فندی (FENEDi)

موسسان: ادواردو فندی و ادله فندی

محصولات تولیدی: کیف و کفش، عطر و لوازم چرمی

تاریخ تاسیس: ۱۹۲۵

مکان تاسیس: شهر رم – کشور ایتالیا

حوزه فعالیتمد و پوشاک

در رونق این کسب و کار خانگی، دختران خانواده نیز بی تاثیر نبودند. دختران ادله و الواردو که از سال ۱۹۴۶ وارد حوزه مد و پوشاک شدند، توانست اند دوران طلایی برای این برند لوکس ایتالیایی رقم بزنند.

خانه كوچك مد فِندی پس از ازدواجEdwardo Fendi و Adele Casagrande به یك كمپانی بزرگ تبدیل شد و آن را در رم ایتالیا تاسیس كردند. در ابتدای کار این برند به تولید و فروش وسایلی که از خز ساخته شده بودند می پرداخت و به مرور وارد سایر حوزه های مُد و فَشِن شد. از سال ۱۹۴۶ دختران ‏Adele و ‏Edwardo در این صنعت حضور پیدا کردند و هر کدام توانستند کمک شایانی به رشد این برند لوكس ایتالیایی کنند.

خطوط مُد فندی در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ گسترش پیدا کرد. این خطوط شامل طراحی لباس های مردانه، جین، هدایا، عینک و عطر و ادکلن می باشد.

یکی از پر طرفدارترین تولیدات این برند از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با همکاری Silvia Venturini ارائه شد. طراحی کیف دستی که به زیر بازوان می رسید، این طراحی که بالغ بر ۶۰۰ ورژن مختلف دارد، به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. همچنین سال ۲۰۰۵، سال افتتاح پلازا فندی در رم بود.

سوابق

یکی از مشهورترین خلاقیت های این برند از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ با خلاقیت سیلویا ونتورینی باز می گردد. طراحی برای کیف دستی که به زیر بازوان می رسید. این طراحی که بالغ بر ۶۰۰ ورژن مختلف دارد، به سرعت طرفداران زیادی پیدا کرد. سال ۲۰۰۵ سال افتتاح پلازا فندی در رم بود.

سال ۲۰۰۷، مهمترین اتفاق برای این برند، دفیله در چین و امتداد دیوار چین بود. ۴۴ مدل چینی به همراه ۴۴ مدل از سراسر دنیا برای این دفیله راه رفتند و طراحی های فندی را به نمایش گذاشتند.

فندی برای بسیاری از ستارگان هالیوود مثل نیکول کیدکمن، لیو تایلر، سلنا گومز، اوا مندز، لینزی لوهان و بسیاری دیگر لباس طراحی کرده و در حال حاضر در حدود بالای ۱۶۰ بوتیک در ۲۵ کشور در سراسر جهان شعبه دارد.

در سال ۱۹۶۵ میلادی کارل لگرفیلد به عنوان کارگردان هنری به کمپانی ایتالیایی فندی ملحق شد؛ سرانجام در سال ۲۰۰۱ میلادی کمپانی فرانسوی LVMH برند فندی را خریداری نمود.  فندی برای بازسازی و مرمت  فواره Trevi در شهر رم بیش از ۲٫۷ میلیارد دلار هزینه کرده است. در حال حاضر، شرکت فرانسوی ال و ام هاش مالک برند فندی محسوب هستند. مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف‌های دستی باگتی آن ، می‌باشد.

کارل لاگرفلد ، فرشته نجات برند فندی

اگر دوران استفاده بیش از حد خز در تولیدات برند فندی را به خاطر داشته باشید، قطعا دورانی که سلیقه مردم تغییر کرد و دیگر پوشاک خزدار را نمی پسندیدند، را نیز یادتان هست.
در این دوران بود که یک طراح جوان به نام کارل لاگرفلد نظر خواهران فندی را به خود جلب می کند و وارد شرکت فندی می شود.
کارل لاگرفلد با طراحی های خاص اش و به کار بردن روشی نوین در استفاده از خز توانست دوباره طرفداران برند فندی را به خرید محصولات این برند وادارد. او توانست با طراحی های اش شرکت فندی را از یک ورشکستگی احتمالی نجات بدهد.
کارل لاگرفلد در سال ۱۹۶۵ وارد مجموعه فندی شد و علاوه بر انجام طراحی های خاص لباس های فندی، لوگو این برند را نیز به تنهایی طراحی کرده است. امروزه این لوگو مورد استقبال بسیاری از مردم می باشد و بر روی تمامی محصولات برند فندی درج می شود.

 

 

 

 

دساتان فندی و همکاری با شرکت مازراتی

فندی نیز مانند چند برند دیگر به شرکت های خودروسازی برای ارائه دکوراسیون داخلی ماشین های خاص کمک می کند. برند فندی مازراتی را برای همکاری در حوزه خودرو انتخابکرده است و به نظر می رسد که صندلی های این برند را از طراحی تا تولید به عهده گرفته است. این همکاری که از سال ۲۰۱۱ شکل گرفته است موجب شده است تا برند فندی نیز بر روی داشبورد و روکش های صندلی خودروهای مازرانی ثبت شود.

 

در حال حاضر شرکت فرانسوی “LVMH” مالک برند فندی محسوب می شود. مشهورترین محصول شرکت فندی، کیف های دستی “باگتی” آن می باشد.

فندی ابتدا به عنوان یک مغازه چرم و خز فروشی در یکی از خیابان های رم فعالیت خود را آغاز کرد. اما اکنون محصولات لوکس را به فروش می رساند.

از محصولات مختلف این برند می توان عطر، عینک های آفتابی، ساعت، لباس، کیف‌و‌کفش و غیره را نام برد.

عطر

فندی اولین خط تولید محصولات آرایشی خود را در سال۱۹۸۵ راه اندازی کرد. و بعد از مدتی آن را گسترش داد. نمونه ای از این محصولات عبارتند از:

  •          Fendi Uomo (برای آقایان)
  •          Celebration
  •          Asja Fantasia برای خانم ها
  •          و در آخر محصول “Fan di Fendi” که در سال ۲۰۱۰ تولید شد.

 

معرفی عطر های برند فندی

برند فندی نیز مانند بسیاری دیگر از برند های پوشاک، پس از گذشت چند سال از تاسیس اش، خط تولید عطر های خود را نیز راه اندازی کرد. نخستین عطری که این برند تولید کرد برای بانوان بود که در سال ۱۹۸۵ روانه بازار شد. نسختین عطر مردانه برند فندی نیز سه سال بعد یعنی سال ۱۹۸۸ به بازار ارائه شد.

برند فندی اولین کالکشن از رایحه های خودش را در سال ۱۹۹۰ اراائه کرد. این برند در قرن بیست و یکم نیز دست پر ظاهر شد و  عطر محبوب اش را با نام فن دی فندی (Fan di Fendi) به بازار ارائه داد. از جمله عطر های معروف و محبوب برند فندی عبارتند از:

  •          Fendi Uomo,
  •          Palazza Fantasia Fendi
  •          Fan di Fendi

برند فندی در حوزه تولید عطرهای خاص اش از متخصصین این حوزه به خوبی استفاده کرده است. از جمله طراحان و عطرسازان معروفی که با این شرکت توانسته اند، همکاری داشته باشند،  Christine Nage, Jacques Cavallier, Thierry Wasser, Jean Guichard و Delphine Lebeau می باشند..

 

عینک

خط تولید عینک فندی تحت لیسانس Marchon Eyewear می باشد. فندی علاوه بر تولید عینک آفتابی، عینک طبی نیز تولید می کن. کلیه عینک های این برند در ایتالیا ساخته می شود و از نظر کیفیت بسیار بالا بوده و همچنین دارای طراحی منحصر به فردی است

عینک های فندی به دلیل ظرافت و تردید ناپذیر خود مطابق با سبک برند ایتالیایی متمایز می شوند. آنها قصد دارند توجه همه را تحت تأثیر قرار دهند. مدل ها رنگی و جسورانه به نظر می رسند و جلوه ای بی نظیر به دست می آورند.

ساعت

در حال حاضر فندی ساعت های مردانه و زنانه ای رو تحت عنوان Taramax .تولید می کند که همگی تحت لیسانس سویس است

 

خودکار

فندی در سال ۱۹۸۹ اقدام به تولید خودکارهایی با آرم و لوگوی خود کرد، که آنها را با نام Cross Pens معرفی نمود.

 

در سال ۲۰۱۲ Ilaria Venturini Fendi با خلاقیتی جالب و با استفاده از قوطی های نوشابه, اقدام به تولید کیف های دستی قابل بازیافت کرد که با استقبال بسیاری رو به رو شد.

در حال حاضر فندی در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا مانند: نیورک، پاریس، لندن، میلان، توکیو و… نمایندگی دارد.

 

نوشته شده در 1398-05-12 برند های معروف عینک 0 6506

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو