برف کوری

برف کوری

برف کوری یک مشکل چشمی دردناک است که با نور بیش از حد از نور ماورا بنفش (UV) ایجاد می شود. هنگامی که نور UV بیش از حد به قرنیه برخورد می کند، باعث آفتاب سوختگی می شود. نام دیگر برف کوری، فوتوکراتیت است. از نظر پزشکی، واژه ی فوتوکراتیت photokeratitis برای برف کوری به کار می رود و شبیه به سوختگی قرنیه و ملتحمه چشم می باشد.برف کوری معمولا در ارتفاعات بالا اتفاق می افتد، در جایی که اشعه ماورای بنفش شدیدتر می باشد. در واقع، برف منعکس کننده خوبی است و می تواند حدود 80 درصد از اشعه ماوراء بنفش را منعکس کند. به همین دلیل، اسکی بازان و کوهنوردان چنانچه از عینک آفتابی مناسب استفاده نکنند، احتمال خطر بیشتری برای آسیب دیدگی چشمانشان وجود دارد.

حتی احتمال دارد که برف کوری در مناطق قطب شمال و قطب جنوب رخ دهد. برف کوری همچنین می تواند برای هر فردی که فعالیت های بیرونی مثل پیاده روی، برف پیمایی با کفش مخصوص snowshoeing، و یا اسکی در مکان های پوشیده از برف را انجام می دهد، رخ دهد.

علائم برف کوری می تواند گمراه کننده باشد. آن ها شامل موارد زیر هستند:

علائم فوتوکراتیت یا همان برف کوری، همیشه از بین نمی روند گاهی اوقات تا اینکه قرنیه آسیب نبیند، علائم را متوجه نخواهید شد و شاید در حد درد در چشمان ، سردرد و دید تار یا از دست دادن موقت بینایی باشد اما اینها تنها علائم نیستند .


علایم رایج عبارتند از:

  • درد و سوزش در چشمان
  • احساس می کنید که چیزی در چشم شما هست و نمی توانید آن را بردارید
  • حساسیت به نور
  • پلک های سرخ و متورم
  • چشم های آبدار
  • سردرد
  • دید تار
  • نور محو اغراق شده دور


درمان برف کوری

در اغلب موارد، برف کوری می تواند باعث از دست رفتن بینایی و تغییر رنگ موقت در دید شما شود.

برف کوری به راحتی قابل درمان است و هنگامی که شما خود را از اشعه های خورشید دور کنید، چشمانتان به سرعت التیام می یابند.برف کوری معمولاً وقتی برطرف می شود که قرنیه بهبود پیدا کند.نشانه های این بیماری به تدریج طی یک یا دو روز حل می شوند.پزشک می تواند تایید کند که آیا شما آسیب UV فوتوکراتیت دارید یا خیر. کارهای زیادی نیست که پزشک بتواند برای درمان فوتوکراتیت انجام دهد و دور ماندن و اجتناب چشم ها از نور UV بهترین راه برای این درمان است.

اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، تا زمانی که علائم شما فروکش نکند، مجددا از آنها ستفاده نکنید.زمانی که علائم برف کوری را مشاهده کردید، چشم های خود را نمالید.برف کوری می تواند با استفاده از لنز تماسی ایجاد شود و حتی بدتر هم شود.

نوشته شده در 1399-10-22 توسط 0 883

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

منو