بیماری یوئیت چشم

بیماری یوئیت چشم

یوئیت، التهاب رنگدانه چشم است - لایه میانی چشم ها که از عنبیه، ماهیچه های مژگانی و مشیمیه تشکیل شده است. یوئیت می تواند به دلایل زیادی رخ دهد، از جمله جراحت چشم و بیماری های التهابی.قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی مثل آفت کش ها و اسیدهای مورد استفاده در فرآیندهای تولیدی.در علم پزشکی زمانی که بافت یوه چشم دچار التهاب می شود، اصطلاحا به آن یوئیت چشمی می گویند.. (بافت یوه چشم شمال: بافت میانی، عنبیه، جسم مژگانی و مشیمیه می باشد.) این بیماری در اکثر کشورها از بیماری‌های مهم چشم بشمار می رود. شیوع این بیماری در بین مردم ایران بسیار بالا می باشد. این بیماری از آن جهت جزو گروه مهمترین بیماری‌ های چشمی بشمار می رود که قسمتی که این بیماری با آن درگیر است، یعنی بافت یوه دارای بیشترین عروق خونی تغذیه کننده خون می باشد و همین امر باعث می شود که التهاب این بخش باعث آسیب رساندن به قرنیه، شبکیه و دیگر قسمت های مهم در چشم شود. یکی دیگر از عوامل خطر بیماری یوئیت سیستماتیک بودن آن است، به این معنی که اگر قسمتی از بدن دچار مشکلی یا بیماری شود شاید آن بیماری منجر به ایجاد یوئیت چشمی شود، برای مثال اگر فردی دچار دیابت شود شاید نتیجه آن دچار شدن به بیماری یوئیت باشد.

از علائم ابتلا به این بیماری می توان به تاری دید، حساسیت به نور، درد و تورم و ریزش اشک از چشم اشاره کرد.


انواع یوئیت چشم

نوع یوئیتی که شما دارید، توسط جایی که التهاب در آن وجود دارد طبقه بندی می شود:

یوئیت قدامی: التهاب عنبیه یا جسم مژگانی است.

یوئیت میانی: التهاب مژگانی است.

یوئیت پشتی: التهاب مشیمیه است.

یوئیت (همچنین پانووائیت) التهاب تمام مناطق رنگدانه ای است.


علل یوئیت چشم

یوئیت دارای چندین عامل است، از جمله عفونت های ویروسی، قارچی و باکتریایی اما در بسیاری از موارد، نامعلوم هستند. چشم پزشکان گاهی اوقات می توانند علت را تشخیص دهند، از قبیل جراحی یا ضربه، یا ممکن است یک اختلال سیستمی عفونی یا ایمونولوژیکی داشته باشید.


تشخیص یوئیت چشم

زمانی که به چشم پزشک مراجعه می کنید، احتمالاً یک معاینه چشمی کامل انجام می دهد و از ما یک تاریخچه سلامت کامل    می گیرد.اگر چشم پزشک فکر کند که یک مشکل اساسی ممکن است علت بیماری باشد، شما را به پزشک دیگری برای معاینه پزشکی و تست های آزمایشگاهی ارجاع میدهد.

مشکلات یوئیت چشم

یوئیتی که درمان نشده است، می تواند موجب مشکلاتی شود، از جمله:

  • گلوکوم
  • آب مروارید
  • آسیب عصب آنی
  • جدایی شبکیه
  • از دست دادن بینایی

نوشته شده در 1399-11-12 توسط 0 1289

نظر خود را به اشتراک بگذاریدپاسخ دهید

محصولات بازدیدشده

محصولی وجود ندارد

منو